torsdag 12 maj 2011

Tomasstein och monstret Jennifer.

Plugg.
Källtextanalys, vad sjutton är det egentligen?
I vilket fall så skriver jag på en just nu, om Mary Shelleys "Frankenstein". Jag har behandlat den boken alldeles för många gånger på sistone, i arbeten, seminarier och nu denna källtextanalys. Den har utgjort min huvudsakliga kurslitteratur senaste månaden, och det har gått så långt att jag ständigt drar paralleller mellan den och verkliga livet.

Tomas maniska tv-spelande kan till exempel jämföras med Victor Frankensteins besatthet av vetenskapen och till att skapa liv. Och jag är Frankensteins skapelse, som till en början är väldigt snäll, kärleksfull och naiv, men som, efter att ha utsatts för Victors/Tomas ovilja och envishet, förvandlas till ett grymt monster.
Undrar om en sådan tolkning gör sig bra i min källtextanalys...

1 kommentar:

  1. Jag kommer aldrig att sluta relatera och jämföra mig med dig och Peo med Tomas, känns som att det är det enda hälsosamma för mig! :D

    SvaraRadera

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!