lördag 12 februari 2011

Melodifestivalen deltävling 2

Så, ännu en rapportering angående Melodifestivalen, denna gång deltävling 2.
Förretsen så sitter jag på en annan dator än vanligt, så jag orkar inte fixa med bilder, ni får googla fram dem själva.

Brolle; Allas favorit tydligen, men låten brydde jag mig inte särskilt mycket om. Brolle däremot skulle jag ju inte säga nej till, om man säger så.

Loreen; Hade tydligen trasslat in sig i ett överdimensionerat garnnystan på vägen ut på scenen. Och varför hade hon ett streck på läppen under "förhöret"? Såg ut som om hon hade inspirerats av Padme Amidala i Star Wars, men inte riktigt lyckats pull it off.

Babsan; Ge mig en spanjor! Jag älskade texten, det var word på den. Ja, vad vet man, kanske är Europa redo för en svensk, glammig, lite äcklig drag queen i övre medelåldern?

Bettan; Låten skulle passa bra som typ Schweizs nationalsång, men ur vinna-Eurovisionperspektiv så, nej. Men så är jag ju också inbiten balladmotståndare.

Sanna Nielsen; Vad är det som går och går och aldrig kommer fram? Sanna Nielsen i en lame outfit, som ser ut att vara köpt på HM för under hundralappen.

The Moniker; Phil Collins på ecstasy!
Tydligen en trend i årets Melodifestival att gå på rullband. Men bra låt! Rolig scenshow, och sånt gillar vi ju.
För övrigt så ringde Di Leva och ville ha tillbaka sina scenkläder, höhö.

Anniela; Jag läste att hon inte hade någon bensin i bilen, så för att ta sig till Melodifestivalen grävde hon en lång tunnel under marken, och när hon kom fram stack hon upp huvudet ur en gräsmatta och kravlade upp, därav den gröna gräskragen hon hade på sig. True story.

Christian Walz; Vad är det för fel på hans röst? Tror han att han är Mika? Och så hade han snott Babsans pärlhalsband också, typiskt.

1 kommentar:

  1. Ja vad var det där pärlhalsbandet om egentligen? Ingen låt som var något speciell idag inte. Och Babsan. Eftersom ja inte lyssnar på texter (förutom de som alltid fastnar från refrängerna) så var de ju värdelöst xD Jag har redan glömt hur låten går och de imo säger bara hur fantasilös melodin var xD Brolle om någon var ju värd att gå vidare iaf till skillnad från Danny igår som vart carried av sina fans >.<
    PÖSZ HAJZ!

    SvaraRadera

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!