söndag 9 januari 2011

Icke-plugg

Min vardag har på senaste bestått av endast två saker; tentaplugg och att leta lägenhet till medeltidsveckan.
Inget av dem går bra, men båda går skapligt. 

Synd bara att inte så många vill följa med på den underbara vecka som kallas medeltidsveckan. Det är som en hel veckas festival, i världens vackraste stad, och alla har på sig medeltidskläder! Jag kan inte tänka mig något bättre..

Igår var jag, Tomas, Andy och Makke hemma hos Johan och hade Band of brothers-maraton. Det tog bara typ 11 timmar. 
Egentligen borde jag väl kanske ha pluggat, men jag väljer att tro att det räknas som plugg, eftersom det handlar om andra världskriget. Jag tillbringade ju ändå fredagen med att skriva x antal a4-sidor om just det ämnet, så det var ju inte helt fel. Något lärde jag mig säkert.

Nä, nu tror jag att jag ska jämföra de nordiska ländernas utveckling vad gäller utrikes- och försvarspolitik samt ekonomisk och  politisk utveckling efter andra världskriget.
 Det ska bli skoj!


(Varsegoda,några bilder för att visa medeltidsveckans awesomeness)







1 kommentar:

  1. full en hel vecka i medeltidskläder är härligt! tycker min bild är smickrande

    SvaraRadera

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!