söndag 30 januari 2011

En helg i mitt tycke!

Idag är jag trött.
Igår gick jag upp tidigt (halv tio), efter en fredagskväll på Världens bar med Malin, Emelie, Makke och Alex (jag börjar ana ett mönster bland fredagskvällarna), och satte igång att städa, feja och baka inför ankommande gäster; Mamma, Micke, mormor, morfar och Johan.

Städandet hanns knappt med, bakningen blev katastrof och fejandet är bara ett uttryck som jag egentligen inte vet vad det innebär. Kort sagt är det tur att min familj är så förstående och förlåtande.


Sen bar det av mot Finspång och fest hos Malin, och senare dubbeldans! Bra jobbat Malin, superbra kväll!

Utom när någon jävlaidiotfan (förlåt mamma) helt plötsligt, när jag minglar runt på dubbeldansen i godan ro, får för sig att sticka ner sin långa, håriga, bestliknande tunga i min stackars lilla späda, sammetslena, rosettbeklädda flickhals, helt utan mitt samtycke.
Jag försökte i panik avvärja honom/den, och i uppståndelsen (eller när jag försökte bita tungan av honom) bet jag mig själv i läppen. Så idag är det synd om mig.

Nu hinner jag inte ägna mig mer åt självömkan, för jag ska till Dunderfarsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!