fredag 11 mars 2011

Grattis Hans-Åke, 84.

Gick och la mig för en och en halvtimme sen. Men jag kan inte sova.
Anledningen är att det pågår värsta partyt i lägenheten ovanför. Det är hög musik, ett himla bankande (i golvet låter det som?) och massor av tjoande tjejer. Och helt plötsligt när jag ligger där, börjar de sjunga "Ja må hon leva" så högt det bara går. Jag fnissade lite, och föreställde mig att det var mig de sjöng för.

Men så blev jag nyfiken, hur stor är chansen att den i lägenheten ovanför fyller år på samma dag som jag?
Jag kunde inte hålla mig, utan gick upp, satte mig vid datorn och surfade in på www.birthday.se, där man kan kolla upp adresser, när folk fyller år och hela tjossan.
Med spänning skriver jag in Kungsgatan, Norrköping och 10 mars.
Och mycket riktigt fyller någon mer i samma trapp år idag, och dunderfesten är därmed befogad!
Grattis Hans-Åke, som fyller 84.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!