torsdag 31 mars 2011

15-sekunders-paus-meningar

Färdigställde just en till mössa. Borde kanske ta kort på dem och visa, men det får bli en annan dag.
Jag har varit jättesjuk i veckan, och nu när det är typ över har jag lock för öronen så att det känns som om jag hade varenda mössa jag har virkat på mig.

Men det har sina fördelar; t.ex. när mina lurviga små barn i buren tycker att de är hungriga, som de gör större delen av dagen, och ropar och piper efter mat, så hör jag dem bara vagt.
Och när Tomas kör sina "15-sekunders-paus-meningar", störs jag inte av det.
För er som inte känner Tomas, så går en "15-sekunders-paus-mening" till såhär;

Jennifer pluggar, och läser en text på gammaldags engelska.
Tomas säger t.ex.; Vi behöver handla...
Jennifer; Okej. *fortsätter läsa, och hinner, efter 15 sekunder, precis hitta rätt i texten igen* när..;
Tomas; Bara så du veeet....
Jennifer; Jaaaaa. *fortsätter läsa, och hinner, efter 15 sekunder, precis hitta rätt i texten igen* när..;
Tomas; Japp... Så är det...
Jennifer; MEN KAN DU VARA TYST, ELLER SÄGA ALLT DU VILL SÄGA PÅ EN GÅNG!? *fortsätter läsa, och hinner, efter 15 sekunder, precis hitta rätt i texten igen* när..;
Tomas; Okej älskling!


Jag kanske är ganska tacksam för mina lock för öronen i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, dem är nästan för lika ibland. Peo är med sådär äckligt långsam när han både lyssnar och pratar!

    SvaraRadera
  2. haha vad ni klagar :P fast lite disträ är man väl ))

    SvaraRadera

Ta din tid att skriva vem du är, det blir roligare så!